Новини Събития

Онлайн риалити ще спасява български производители на маслодайна роза

   
Онлайн риалити ще спасява български производители на маслодайна роза

„SOS Българска роза” е каузата на третия сезон на първото българско онлайн риалити за приключения, битки и история Maximal Revenge.

Състезанието има за цел да увлече младите хора, да ги привлече към българските символи и традиции, както и да обичат спорта.

Идеята е не само да се състезаваме и да печелим, а и да говорим на важни теми, обясни пред Радио София Димитър Господинов-Гуспа, основател и продуцент на Maximal Bulgaria. И разказа регламентът, както и за участието на олимпийската шампионка Ивет Горанова.

„Свикнали сме да виждаме розата в лога, които представят България, гордеем се с нея, но истината е, че производството ѝ е резултат от един земеделски бранш, който е застрашен в момента, посочи пред Радио София Миряна Георгиева, член на УС на „SOS Българска роза“.

Фактите са красноречиви:

От 2018 до 2021 г. цената на 1 кг. цвят роза се е сринала от 3.10 лв. до 1.20-1.60 лв.;
От 300 регистрирани розопроизводители в Стрелча през 2021 г. са работили едва половината – около 150;
Настоящите изкупни цени под себестойност на продукцията са причина розопроизводителите да губят над 50 стотинки на килограм добив;
Огромни масиви първокласни сортове маслодайна роза се изкореняват или изоставят пустеещи.
По думите на Георгиева проблемите са започнало от недалновидна политика от страна на българското правителство. От преди 5-6 години, нас навлизат чужди компании, но те вместо да изкупуват продукция, стават производители, вдигат цената и малки традиционни розоварни започват да фалират. А след отстранената конкуренция, понижават изкупните цени.

През миналата година чрез дарителска кампания са подкрепени над 165 розопроизводители, които са били напът да се откажат. Не бива браншът да страда, розопроизводството трябва да стане печеливш бизнес, каза още Миряна Георгиева.

„Решихме, че заедно можем да представим проблема по-добре. В реалитито участват много популярни лица от други формати през последните години. Важни са посланията. И популярността на хората може да помогне“, отбеляза още Гуспа.



Анкета

Къде ще пътувате за Великден и майските празници?


Резултати