Анализи Новини Събития

В края на април започва реклама на България в чужбина

   
В края на април започва реклама на България в чужбина

В края на април започва рекламна кампания на България на чуждите пазари за летния сезон. Това обяви министърът на туризма Христо Проданов, който беше изслушан в парламентарната комисия по туризъм. Кампанията ще се проведе в Румъния, Сърбия, Полша, Чехия, Германия, Великобритания и др. Предвидените средства за Русия и Украйна ще бъдат пренасочени към други пазари, каза Проданов.
Министерството на туризма ще сключи директни договори с телевизии за реклама и пиар материали в тези държави. "В момента гасим пожар, а не правим стратегия за реклама", обясни министърът. Според него се гони висока гледаемост и прайм тайм в медиите, а не се търси брой излъчвания. Освен това министерството ще прави турове за журналисти и инфлуенсъри от съответните държави, които да идват у нас и да пишат за България.
Проданов ще възложи на външна компания да направи одит и анализ на проблемите с рекламата и визията на България. На базата на този анализ по-натам ще се разработи дългосрочна визия за популяризирането на туризма. Министърът обяви за свой приоритет дигиталната реклама, като има идея да създаде дигитален отдел във ведомството. В бъдеще ще обяви обществена поръчка за рекламни дейности.
Зам.-председателят на Националния борд по туризъм Мартин Захариев коментира пред депутатите, че бюджетът на Министерството на туризма трябва да бъде минимум 54 млн. лв., които да отиват основно за реклама на България. Затова трябва да работи управляващата коалиция. В момента бюджетът е 27 млн. лв. за 2022 г., който не е достатъчен за кризисни ситуация с войната. Според Захариев държавата трябва да промени сайта bulgariatravel.org и да го премести на домейн в .com, за да бъде индексиран от Google и други търсачки. В момента той не излиза при никакво търсене за страната ни. Бордът разработва собствен сайт за реклама на България - SeeBulgaria.com, който ще бъде интерактивен с видеа и богата информация. В него ще присъстват 100-те национални обекта в страната, 7 от които са в ЮНЕСКО, каза Мартин Захариев за TravelNews.
Председателят на Асоциацията на българските туроператори и туристически агенции (АБТТА) Димитрина Горанова заяви, че рекламата на България е изпусната за пролетния сезон, който вече е загубен за чуждите туристи. "В момента сме в ступор, защото загубихме пролетта, която по принцип е силен сезон за другите видове туризъм - събитиен, винен, културен, алтернативен и др.", отбеляза тя. Горанова обясни, че туроператорите имат отказани програми за дестинация България със започването на войната в Украйна.
Даниела Стоева от АБТТА допълни, че преди пандемията много хора от Централна и Западна Европа са искали да пътуват до България и региона. Очакванията са били добри за пролетния сезон. "Необходим е кризисен маркетинг и пиар и отсега да се работи за есента, за да спасим този сезон, който е извън летния, свързан основно с морския туризъм", каза Стоева. Тя предложи държавата в лицето на правителството и Народното събрание да има национален пиар за външните пазари, което да стане тяхна кауза. Целта е чрез пиар да се излъчват положителни послания в чуждите медии, а не да влизаме в тях само с негативни новини.
Министерството на туризма планира презентация на България пред туроператори и агенти на 27 април във Виена. Според Стоева трябва да се работи в тази посока и на други пазари като Германия, Полша, Великобритания и др. Може да се направи роуд шоу в редица градове в Централна и Западна Европа. Бизнесът ще се включи в подобни инициативи на публично-частно партньорство, смята Даниела Стоева.
Цветина Иванова, главен секретар на Българския съюз по балнеология и СПА туризъм, поиска Министерството на туризма да насочи реклама и към Израел, от където идват много туристи на СПА туризъм в България. Тя отбеляза, че на пазара има голям интерес към страната ни, като преди пандемията са идвали към 250 000 израелци у нас. Иванова посочи, че България се е представила добре на отминалата туристическа борса в Тел Авив.
Министър Христо Проданов подчерта, че е поканил министъра на туризма на Израел да посети България и предвиждат да включат и този пазар в рекламните инициативи.
 
Мирослав Иванов 


Анкета

Къде ще пътувате за Великден и майските празници?


Резултати