Анализи

Христо Проданов наема германска компания за анализ на дестинация България

   
Христо Проданов наема германска компания за анализ на дестинация България
Министър Проданов ще прави анализ на рекламата на дестинация България

Министърът на туризма Христо Проданов обяви обществена поръчка на пряко договаряне за „Анализ на възприятието на дестинация България" срещу 183 016,79 лв. без ДДС. Това съобщиха за TravelNews от ведомството, като процедурата вече е качена и в регистъра на търговете. За участие е поканен германския концерн AVIAREPS AG със седалище в Мюнхен, който е специализиран в маркетинга, рекламата и комуникациите в туризма. В рамките на обществената поръчка, AVIAREPS AG в съответствие с притежаваните права на интелектуална собственост, ще извърши количествени изследвания и качествен анализ сред лица, вземащи решения/мениджмънта на туроператорите в големи изходящи градове в рамките на целевите пазари. Дейностите ще бъдат обективирани под формата на двустранно изследване, съпоставящо двете страни на туристическия пазар: търсене (туристи) и предлагане (туристически агенции, туроператори) на над 10 пазара, сред които от Вишеградската четворка, Великобритания, Германия, Израел, Испания, северни пазари, от съседни държави, Франция, и др.

Съгласно чл. 79, ал. 1, т. 3, буква „в“ от ЗОП процедура на договаряне без предварително обявление може да бъде проведена от публичен възложител, в случай че поръчката може да бъде изпълнена само от определен изпълнител при наличие на изключителни права, вкл. на права на интелектуална собственост.

AVIAREPS AG е водеща организация за маркетингови изследвания и проучвания с 65 регионални представителства в 48 държави и покритие на всички континенти генериращи основните туристопотоци на световния пазар. Тя има офис включително и в България. Услугите, предмет на поръчката, ще бъдат предоставени посредством авторската онлайн-платформа на AVIAREPS AG под международната марка “SwayFluence”. Дружеството притежава изключителните права върху индивидуална словна марка “SwayFluence”, съгласно законодателството на Федерална република Германия, обясни пред TravelNews министър Христо Проданов.

„Искам за първи път да се направи качествен анализ на дестинация България и в каква посока да върви рекламата на туризма. Не искаме просто социология, а да получим данни, коментари и препоръки за развитието на българския туризъм и как стоим на международния пазар спрямо конкуретни страни“, коментира той. Проданов допълни, че са изпратени оферти до 8 световни компании да извършат одита, като някои директно са отказали, а на други им е била малка сумата. В крайна сметка на условията отговаря само AVIAREPS AG.

Министър Проданов обяви преди две седмици пред депутатите в Комисията по туризъм в парламента, че ще възложи на външна компания да направи одит и анализ на проблемите с рекламата и визията на България. На базата на този анализ по-натам ще се разработи дългосрочна визия за популяризирането на туризма. Тогава той анонсира, че в края на април започва рекламна кампания на България на чуждите пазари за летния сезон. Тя ще се проведе в Румъния, Сърбия, Полша, Чехия, Германия, Великобритания и др. Предвидените средства за Русия и Украйна ще бъдат пренасочени към други пазари. Министерството на туризма ще сключи директни договори с телевизии за реклама и пиар материали в тези държави. "В момента гасим пожар, а не правим стратегия за реклама", обясни министърът. Според него се гони висока гледаемост и прайм тайм в медиите, а не се търси брой излъчвания. Освен това министерството ще прави турове за журналисти и инфлуенсъри от съответните държави, които да идват у нас и да пишат за България.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Германската компания AVIAREPS AG работи с редица дестинации за тяхното популяризиране, сред които са Хърватия, Малдивите, Естония, Япония, Ню Йорк, Лас Вегас, Чикаго и Калифорния в САЩ, Дубай, Абу Даби, Стокхолм, Нидерландия, САЩ, Саудитска Арабия и др., пише на сайта им. Нейни клиенти са големи туроператори (като DER Touristik и TUI, които водят туристи и у нас), авиокомпании („Луфтханза“, „Бритиш еъруейз“, американската „Делта“, „Турски авиолинии“, „Раян ер“ и др. ), хотелски вериги (Marriott, Mandarin Oriental, Wyndam, Centara и др.), транспорти компании, круизи, летища и др. AVIAREPS AG има 65 офиса в 49 страни. Ръководител на българския офис е Атила Тот, който има опит в хотелиерския бизнес в Унгария, Австрия, Южна Африка и САЩ, както и е авиационен експерт, пише още на интернет страницата на концерна.

Мирослав Иванов



Анкета

Къде ще пътувате за Великден и майските празници?


Резултати