Транспорт

Air France намали наполовина CO2 емисиите

   
Air France  намали наполовина CO2 емисиите

Редуцирането е постигнато при два полета, до Монреал и Лисабон, чрез използване на доказани методи задекарбонизация и тестване на нови екологично отговорниинициативи

• Това е илюстрация на ангажимента на Air France да намалисвоя въглероден отпечатък върху околната среда в съответствие с програмата Air France Act.

На 13 април Air France стартира програмата „Air France ACT“, представяща нова стратегия за декарбонизация, целяща 30% по-малко емисии на CO2 (за пътник накилометър) до 2030 г. в сравнение с 2019 г., т.е. 12% по-малкообщи емисии. За да илюстрира начините, по които може дабъде постигната тази цел, днес компанията изпълни серия отдействия на два от своите полети, тръгващи от Париж-Шарлдьо Гол.

Този проект е част от "Skyteam Sustainable Flight Challenge", инициатива за стимулиране на екологичните иновации. Програмата приканва авиокомпаниите-членки на алианса дасе включат в предизвикателството и изпълняват възможнонай-екологично отговорните полети от 1 до 14 май 2022 г.

Чрез тази акция Air France възнамерява:

• да измери и илюстрира ефективността на вече внедрените и доказани методи, като: самолети от ново поколение, устойчиво авиационно гориво (SAF), екопилотиране, използване на електрически обслужващи средства налетищата

• да проучи нови възможности, които биха могли да бъдатизползвани в бъдеще, като например: изкуствен интелект заоптимизиране на траекторията на полетите или използванетона автономни машини за транспортиране на багаж

 

• да предлага на клиентите по-устойчив, местен и сезоненкетъринг, ограничаване на разхищаването на храна, катопозволява предварителен избор на менюто на борда, както и ограничаване на употребата на пластмасата за еднократнаупотреба

 

Операцията се проведе на два търговски полета, единият доМонреал, изпълняван от Airbus A350 на 3 май 2022 г., а другият до Лисабон на 4 май 2022 г., обслужван от Airbus A220. Тези самолети от последно поколение, които са в основата на стратегията на Air France за обновяване на флота, консумират от 20% до 25% по-малко гориво от самолетите отпредишното поколение. Техният шумов отпечатък е намален с една трета. До 2030 г. тези самолети ще представляват 70% отфлота на Air France, в сравнение със 7% днес, благодарениена инвестицията на авиокомпанията в размер на единмилиард евро годишно от сега до 2025 г.

 

Полетът до Монреал беше зареден с 16% устойчиво авиационно гориво (SAF), а полетът до Лисабон с 30% SAF, в сравнение с 1% в момента, използван за полети, излитащи отФранция, съгласно настоящите разпоредби. Тези горива сепроизвеждат от биомаса, например използвана готварскамазнина. Следователно, те не се конкурират с хранителнатаиндустрия и позволяват средно намаляване от 80% наемисиите на CO2 в сравнение с конвенционалното гориво. Ако вземем примера с използвана растителна мазнина, товаозначава да се вземе предвид уловения CO2 по време нарастежа на растението, първото му ползване като мазнина заготвене, неговото рециклиране и използването му катоавиационно гориво.

На земята и на борда, пилотите приложиха техники заекопилотиране, като рулиране само с един работещ двигателна земята и оптимизиране на траектории в реално време, в координация с контрола на въздушното движение.

50% по-малко CO2 емисии 

Използването на тези методи позволи редуциране наполовинана CO2 емисиите при всеки от двата полета. Тази операция и значителният ѝ резултат станаха възможни, благодарение наангажираността на персонала от всички сектори на Air France - пилоти, кабинни екипажи, наземен персонал, карго и персонал за техническа поддръжка, търговски и оперативниотдели. Няколко други компании и партньори същодопринасят за това постижение като Airbus, TotalEnergies, Groupe ADP, Servair, Charlatte, Navya, както и летищнитеоператори в Монреал и Лисабон. Тази съвместна работа е в съответствие с убеждението на Air France, чедекарбонизацията на авиационния сектор ще бъде резултатименно от съвместно сътрудничество с производители, авиокомпании, летищни власти, публични власти и национални и международни организации.

Винсент Ечебехер, вицепрезидент по устойчивост и иновациив Air France, заяви: „След обявяването на нашите новинаучнообосновани цели за намаляване на емисиите на CO2, занас беше важно да илюстрираме в конкретни примери какнашият сектор трябва да се трансформира, за да отговори наизвънредната климатична ситуация. На два полета, до Монреал и Лисабон, ние включихме нашите партньори и клиенти в процес, насочен към доказване на ефективността насъществуващите процедури и предлагането на нови решения, чрез които ще придвижим усилията си за намаляване навъглероден отпечатък още една стъпка напред. Преходът е сложен, но за нас не е въпрос на избор, а на поетиангажименти. Air France ще стъпи и на опита и иновациите надругите авиокомпании в алианса SkyTeam, които същосподелят амбицията да направят въздушния транспорт, съвместим с целите на Парижкото споразумение.”

Данните за намаляване нивото на CO2 емисиите ще бъдатанализирани, заедно с обратната връзка от клиентите, присъствали на двата полета. Тази информация ще бъдеизползвана в търсене на най-подходящите начини заограничаване на въглеродния отпечатък.

Данните ще бъдат споделени с другите авиокомпании оталианса на SkyTeam, които взеха участие в SkyteamSustainable Flight Challenge.

Цялата екологична стратегия на Air France може да бъдеразгледана на специалния уебсайт: airfranceact.airfrance.com

 

Действия, изпълнявани на всеки етап от пътуването:

 

Преди полета:

 

• До клиентите се изпраща съобщение с молба да ограничатобема и теглото на своя багаж. За да ограничи изхвърлянетона храна, пасажерите се насърчават да избират предварителносвоите ястия, така че на борда да се доставят самонеобходимите продукти;

• В салоните се предлагат по-устойчиви, местни и сезоннипродукти и се използват екологични материали;

• Използване на електрическа наземна самолетообслужващатехника - за транспортиране на екипажите и на товарите.

 

На борда:

 

• Използване на самолети от ново поколение (Airbus A350, Airbus A220), отделящи до 25% по-малко CO2;

• Използване на 16% устойчиво авиационно гориво(произведено от TotalEnergies) при полета до Монреал и 30% при полета до Лисабон. Това позволи 90% намаляване наемисиите на CO2 (за сравнение средната стойност заиндустрията е 80%);

• Използване на техники за екопилотиране (рулиране само с един двигател, използване на бордови иновации за тактическаоптимизация на траекторията, оптимизиране на изкачване и спускане), позволяващи намаляване на разхода на гориво с 3 до 4% при всеки полет;

• Използване на техники за екопилотиране (рулиране само с един двигател, използване на бордови иновации за тактическаоптимизация на траекторията, оптимизиране на издигането и снижаването на самолета), позволяващи намаляване разходана гориво с 3 до 4% при всеки полет;
• Използване на по-устойчиво оборудване за кетъринг (по-леки колички за хранене от ново поколение, рециклирани и рециклируеми табли, дървени прибори за хранене и бъркалки, хартиени чаши, премахване на индивидуалните пластмасовибутилки);
• Ограничаване на отпадъците чрез предварителен избор наястие преди полета и раздаване на комфортни комплекти(произведени от рециклирани материали и съдържащиорганична козметика) по заявка в Business и Premium Economy;
• Разделно събиране на отпадъци на борда: отделяне на пластмасови бутилки, картонени кутии за сок и кенове и др.;

• Въвеждане на по-устойчива кетъринг услуга, изцялоприготвена във Франция, със 100% вегетарианска оферта приполети със средни разстояния и възможност клиентите, пътуващи до Монреал, да избират преди полета междувегетарианска опция или ястие, включващо месо от Францияили риба от MSC устойчив риболов.



Анкета

Къде ще пътувате за Великден и майските празници?


Резултати