Анализи Новини Хотели

Над 3000 ваканционни обекта в Гърция ползват българска хотелска платформа

   
Над 3000 ваканционни обекта в Гърция ползват българска хотелска платформа

Това обяви в интервю пред TravelNews Преслава Бойчева, мениджър „Продажби и маркетинг“ в Quendoo. Това е български стартъп и първата българска дигитална платформа, която е ориентирана към хотелиери и собственици на ваканционни имоти. Целта е мениджърите да подобрят своето онлайн присъствие, да автоматизират процесите си на работата, а също така да оптимизират продажбения микс, увеличавайки дела на директните онлайн резервации. Интервюто е на Мирослав Иванов.  

Госпожо Бойчева, какво представлява Quendoo?

  • Quendoo e нов продукт и нова компания. Това е стартъп, който в началото на тази година стъпи за първи път на българския и гръцкия пазар. Ние сме платфома, която обединява няколко облачни услуги, които са в услуга на хотелиерите и на собствениците и мениджърите на места за настаняване. Тези технологични решения вкючват модул за резервации, който се поставя върху вече съществуващ уебсайт или в такъв, който тепърва ще бъде изграден. Втората ни услуга е канален мениджър, благодарение на който собствениците на хотели могат да управялват лесно и бързо наличности за всички онлайн дистрибуционни канали. И третата е уебсайт генератор, чрез който хотелите биха могли в един кратък период по предварително зададен шаблон, който ние им предоставяме, да изградят свой собствен уебсайт. Това са трите услуги, които са ориентирани към онлайн продажбите. Вече включихме в портфолиото ни още една услуга - така нареченият дигитален справочник за гости. Той представлява мини уебстайт, който се поставя на поддомейн на вече съществуващ хотелски уебсайт, където хотелиерите могат да предоставят информация, която касае услугите на хотела и да предоставят през QR код достъп или чрез URL да предоставят на своите гости информация за всички хотелски услуги в дигитален вариант по време на техния престой, вместо да използват стандартните принтирани материали на хартия, което спестява време и ресурси.

Колко клиенти набрахте вече в България и Гърция?

  • Интересен е различният профил на клиентите, които се очертават през първите няколко месеца на работа. В България в момента работим с едни от по-големите хотелски вериги по Черноморието. Например с веригите Effect hotels и DIT hotels. Те са едни от първите ни кленти, както и други хотели с по-малък капацитет. Работим много успешно и с малки и средни хотели. В Гърция основният профил на клиентите са по-скоро мениджъри на ваканционни обекти с апартаменти. Там се специализираме в такъв тип имоти и вече клиентите ни надхвърлят над 3000 обекта. Те ползват български софтуер. Това са местата, които традиционно се предлагат в платформи като Airbnb.

За да разясним по-просто. Ако имам профил в Booking, Airbnb, Agoda, Expedia и всякакви други платформи, вие ми давате решение всички резервации, които постъпват, да бъдат обенинени във вашия софтуер и той да ме информира ясно кой откъде резервира? По този начин не следя всички резервационни системи!

  • Точно така. Цените и наличностите се зареждат от едно място и хотелът избира кои канали да отвори за продажба. Отваряйки конкретни канали, правим така нарчения мапинг, тоест свързваме цените, които веднъж сме създали в платформата със съотвените канали с типовете стаи и тарифите. Като цяло цените се зареждат от едно място и се свързват с продажбите от всички канали. Това важи и за наличностите. Наистина е едно огромно удобство, защото пести много време и минимизира риска от грешки и възможността да се дублира дадена резервация. Независимо дали става въпрос за голям или малък обект. Особено рискови са обектите с лимитирани места. По-малките бутикови хотели, които работят с 5 до 10 стаи и с няколко канала, е много трудно за определени дати, в които се изчерпят местата, да затворят резервациите моментално. Това е човешки невъзможно ако не се използва такъв специализиран софтуер за продажба и се получава риск за дублаж на резервациите.

Защо в България са по-скептични хотелиерите в сравнение с Гърция, където вече имате повече кленти? Какво ги притеснява българските хотелиери и мениджъри?

  • Средните и по-големи хотелиери в България вече използват подобен тип софтуери и активно ги прилагат в своята работа, по което личат и по-добрите резултати в общите им продажби. Средните и големи места за настаняване са заинтересовани от сходни продукти на българския пазар от функционалностите, които те предлагат и по-скоро търсят специфични фукнционалности, които да задоволят тяхните потребности. По-малките места за настаняване, къщите за гости, къмпингите и малките бутикови обекти, които са по-малък ресурс, са по-скептични и по-резервирани към такава инвенстиция в подобен тип софтуер. Ние се стремим това да обясним като нов представител на този пазар, че една минимална инвестиция в такъв продукт би била с огромна възращаемост дори и в близък план. Докато прави впечатление, че в Гърция активно се използват подобен тип софтуери. Надявам се, че в следващите месеци ще успеем да променим това и на българския пазар.

Винаги изборът опира и до цени. От какви стойности започват вашите пакети?

  • Като нов продукт, който се налага на българския пазар, стартираме с изключително промоционална оферта за всички наши клиенти, които се вкючат в платформата през първата ни година на същестуване. За всяка една от услугите същестува различен тип ценообразуване. Да кажем за букинг еджнина, за модула за резервации, тя се ценообразува на процентна база. Стойността е 1,5% от реализирана резервация на месечна база. Това е без минимални месечни такси и без месечни такси за поддръжка. За имплементацията на един такъв софтуер, който позволява онлайн разплащания, различни типове интеграции на различни метатарсачки, канали и хотелски системи, както и системи за разплащане, няма никаква минимална базова инвестиция. Ако кажем, че един сезонен летен хотел реши да имплементира нашия софтуер, той реално ще започне да плаща едва когато стартира следващия летен сезон с първите резервации. Специално при букин енджина няма минимална инвестиция. Уебсайт генераторът е на промоционална цена от 50 евро без ДДС годишна такса, която вкючва и хостинг. Цените за каналния мениджър се изчисляват на база брой помещения на хотела, като варират от 120 до 600 евро. 120 за по-малките хотели до 20 помещения и 600 евро без ограничения за броя на стаите.

Кои са следващите пазари, към които сте се насочили?

  • За момента сме се насочили предимно към гръцкия и българския пазар. Това са плановете ни в близко и средно бъдеще. Искаме да предложим допълнителни функционалности, които отговарят на нуждите на двата пазара. Основните предимства на Qendoo е, че ние сме българска компания и продуктът е български, прави се тук и за нуждите на нашия пазар. Изключително много държим на обратната връзка от нашите кленти, на техните нужди, спецификите на работа както на сезонните, така и на целогодишните обекти. Като следваща стъпка гледаме към съседни наши балкански съседи като Румъния, Сърбия и Северна Македония, където предлагането на подобен тип услуги, все още не е толкова разпространено. В Турция пък вече има голяма конкуренция.

Предвиждате ли в бъдеще подобни модули още за самолетни билети и туроператори?

  • Има доста търсене за това. Именно покрай едно от първите събития, в които участвахме „Ваканция и СПА ЕКСПО“, ми направи впечатление, че се регистрираха изключително голям брой запитвания от страна на туроператори за подобен тип софтуер. За момента визията ни е за изграждане на хотелска PMS система, с която да затворим изцяло цикъла на управление на онлайн продажбите, за да може един хотел, който реши да използва нашите услуги, да вземе и хотелската операционна система, която предлагаме като част от платформата и по този начин системите да се синхронизират на 100%. Те си говорят по много по-бърз и качествен начин, отколкото ако се прави интеграция от чужда система. Хотелският PMS е по-скоро нещото, което гледаме да завършим в близко бъдеще. Както и различни видове модули и разработки на дигиталния справочник. Прави впечатление, че се регистрира голямо търсене от страна на хотелиерите за специфичен тип CRM системи, които да управляват комуникацията с гостите по време на техния престой в обекта. Масово на българския пазар за съжаление все още всякакъв вид комуникация с госта не е толкова добре разпространена. А би трябвало да бъде, защото ако се регистрира всяко едно негово, запитване, искане или въпрос към хотелиера, подобен тип CRM система позволява да се види времето, за което е отговорено на клиента, дали проблемът му е бил решен или не. По този начин може да се следи много по-добре задоволимостта на гостите и управлението на рейтинга на хотела и качеството на обслужване. Затова в момента гледаме към такива интеграции за подобен тип портали за управление на онлайн репутацията на хотелите. Определено има търсене на нашия пазар за подобни услуги. Това ще е втората насока освен развитието на нашите продукти през тази година.


Анкета

Къде ще пътувате за Великден и майските празници?


Резултати