Турагенции

Над 450 000 българи са посетили Гърция от началото на сезона

  27.07.2022 15:43  
Над 450 000 българи са посетили Гърция от началото на сезона

Над 450 000 българи са посетили от май до момента Гърция, които нива се доближават до тези от преди пандемията през 2019 г., съобщиха пред TravelNews туроператори. Пътуванията към южната ни съседка се очертава да бъдат силни още праз август и септември въпреки, че на доста места вече трудно се намират свободни места, а цените са изключително високи. Само през май в Гърция са пътували над 162 000 българи, а през юни - над 176 000, показват данните на Националния статистически институт. За сравнение през май на 2019 г. броят е бил 190 000, докато през юни - 134 000. През юли през тази година по предварителни данни са отишли над 112 000 българи. Гърция очаква над един милион чужди посетители през първата седмица на август, обяви министърът на туризма Василис Кикилиас, цитиран от GTP. Той подчерта, че туристическата индустрия е ключов двигател на икономиката, добавяйки, че само през май приходите от индустрията са с 26 млн. евро повече спрямо същия месец на 2019 г.

„Действително тази година Гърция е голям хит за много българи, които постоянно пътуват натам. Туристите са много и вече в доста курорти липсват свободни места, като дори пренасочваме хора към алтернативни хотели", коментира пред TravelNews Дарина Стефанова, управител на туроператора Planet Travel Center, който предлага хиляди хотели в южната ни съседка в своята платформа. Според нея има ръст от 40% на оборота за почивките в Гърция за летния сезон до момента спрямо този през 2019 г. Най-голям е интересът към Северна Гърция и Халкидики. Спад има към Лефкада и Закинтос. Търсенето също е по-слабо за Санторини, Крит и Миконос, където цените са по-високи през тази година спрямо преди пандемията.

Най-много се пътува със собствени автомобили към Гърция и хората гледат да правят през нас само резервации за хотели, обяви Васил Щерев, ръководител „Продажби“ в туроператора „Солвекс“. Според него индивидуалните пътувания се доближават до нивата от 2019 г. Щерев посочи, че има спад в автобусните програми за сметка на самолетните пакети.

Петър Стоянов, управител на Luxutour, каза, че цените на хотелите в Гърция през този сезон са много високи и въпреки това всичко е пълно. „Най-вероятно ще надминем нивата от 2019 г.“, коментира той. От туроператора срещат трудности с намирането на свободни стаи.

Търсенето за Гърция по самолетни програми е много голямо през този сезон, подчерта и Георги Пасев, маркетинг мениджър на туроператора „Абакс“. Компанията не предлага индивидуално хотелско настаняване и автобусни програми в южната ни съседка. Но по самолетните програми отчита най-голям интерес към островите, до които има редовни полети на „България Еър“, Wizz Air и Ryanair от София до Крит и до Корфу – Wizz Air. До Миконос също редовен полет изпълнява Wizz Air. Преди пандемията нямаше редовни линии до гръцките острови и правихме повече чартъри, обясни Пасев. От „Абакс“ правят 3 чартъра от Варна до Крит и от София до Санторини през септември.

Бейзат Туналъ, генерален представител на туроператора “ТЕЗ тур” у нас, посочи, че се възстановява интересът към Гърция, както от предпандемичните нива. Основно при тях се търси Крит, Корфу и Санторини, до които правят програми по редовните линии или чартъри.

Министърът на туризма на Гърция Василис Кикилиас обяви, че топ дестинации за следващите седмици в страната, са Атина, Солун, Южноегейските острови, Цикладите, Крит и Корфу. Търсенето на по-малко известни дестинации също е силно, добавяйки, че „брандът Гърция“ печели значителна позиция. Министърът подчерта важността на удължаването на туристическия сезон, което е основен приоритет и се постига чрез преговори с туроператори и авиокомпании за услуги до декември. Накрая той повтори призива си към северноевропейците да посетят Гърция извън сезона, позовавайки се на прекрасното време, качествените услуги и първокласните възможности за настаняване. Удължаването на туристическия сезон предлага значителна добавена стойност, тъй като генерира приходи за местните общности, като същевременно подкрепя бизнеса и служителите в туристическата индустрия.

Мирослав Иванов