Анализи Новини

Фирма без конкуренция ще прави онлайн рекламата на България

  15.08.2022 10:10  
Фирма без конкуренция ще прави онлайн рекламата на България
България изостана с рекламата на туризма и през тази година
  Министерство на туризма

Само пиар агенцията „АПРА“ ООД е подала оферта за участие в обществената поръчка за избор на изпълнител за реализиране на комуникационни кампании на Министерство на туризма в онлайн среда. Това става ясно от проверка на TravelNews в регистъра на търговете. Поръчката е на стойност 200 000 лв. без ДДС и беше обявена от бившия министър на туризма Христо Проданов (БСП) на 22 юни 2022 г. с краен срок за подаване на оферти – 18 юли. Договорът трябва да бъде подписан от служебния министър Илин Димитров („Продължаваме промяната“). „При подадена една оферта реално няма състезание. Възложителят в лицето на министъра на туризма трябва да прецени дали да прекрати процедурата заради липсата на конкуренция и да обяви нова такава“, коментираха пред TravelNews юристи. Министърът на туризма Илин Димитров заяви, че ще запознае с процедурата и тогава ще вземе окончателното решение.

„АПРА“ ООД е собственост на Томислав Цолов и е част от групата APRA Porter Novelli. Това беше една от любимите пиар агенции при управлението на ГЕРБ. Компанията изпълняваше поръчки за реклама на България при дългогодшния министър на туризма от партията Николина Ангелкова и в редица други министерства. Тя обслужваше още Българския спортен тотализатор, в който по времето на ГЕРБ влияние имаше бизнесменът и депутат от ДПС Делян Пеевски, санкциониран от САЩ за корупция по закона “Магнитски”.

Сегашната обществена поръчка на Министерството на туризма е за осигуряването на дейности по медийно обслужване, свързани с планиране, подготовка, организация, провеждане и отчитане на прогнозно определени (към момента на откриване на процедурата) комуникационни кампании, чрез използване на следните канали: интернет сайтове, електронни информационни агенции, портали за видео споделяне, социални мрежи и др. „АПРА“ ООД трябва да проведе кампанията на територията на България, т.е. предназначена е за вътрешния пазар. Тя трябва да осигури пиар публикации, публикуване на рекламни банери, позициониране на видео клипове в YouTube, кампании в социалните мрежи Facebook, Instagram, LinkedIn и др., онлайн канали, репортажи, интервюта, живи предавания на тема „туризъм“, създаване на рубрики за отразяване на инициативите на Министерството на туризма и др. Дейностите трябва да се извършат до 30 ноември 2022 г.

От „АПРА“ ООД са дали обща ценова оферта от 9 840 лв. без ДДС за 1 бр. разработване и публикуване на авторска публикация/статия със снимков материал с уредени авторски права (1990 лв.); 1 бр. публикация за медийно отразяване на прессъобщение, подадено от Министерство на туризма на заглавна страница (500 лв.); 1 бр. публикация за медийно отразяване на прессъобщение, подадено от Министерство на туризма на вътрешна страница (400 лв.); 1 бр. интервю (1500 лв.); 1 брой пост в социалните мрежи на онлайн медиите (250 лв.); 1 бр. публикация в онлайн платформа за споделяне на видео съдържание (200 лв.) и за банер/pre-roll кампания за период от минимум 120 дни (5000 лв.).

Мирослав Иванов