Транспорт

Turkish Airlines отчете 737 млн. долара печалба за полугодието

  18.08.2022 14:24  
Turkish Airlines отчете 737 млн. долара печалба за полугодието

Тurkish Airlines е обявена за „най-големия печеливш“ от възстановяването на глобалния туризъм след пандемията от COVID-19. Турският национален превозвач стана първата международна компания, която регистрира печалба за 2021 г., и е напът да постави рекорд с постъпленията през 2022-а благодарение на възстановяването на европейския въздушен трафик. Това сочи доклад, публикуван тази седмица от Los Echos и цитиран от местното издание Daily Sabah.

Авиокомпанията отчете нетна печалба от 737 млн. долара (1.32 млрд. турски лири) за първото полугодие на тази година. Само през юли Turkish Airlines е превозила 7.8 милиона пътници и така отбеляза 10-процентен ръст в сравнение с юли 2019 г., който доскоро се приемаше за последния върхов месец преди пандемията.

Тurkish Airlines е сочена за най-активния национален превозвач в Европа със средно по 1506 полета на ден над европейското въздушно пространство в началото на август. По този показател авиокомпанията изпреварва Lufthansa (1202) и Air France (1065), сочат данните на Европейската организация за безопасност на въздухоплаването Eurocontrol. Само нискобюджетните превозвачи Ryanair и EasyJet са по-активни от Turkish Airlines на Стария континент.

Според доклада истанбулското летище – което отвори врати през 2018 г. и може да се похвали със съоръжения от световна класа – има основен принос за успеха на компанията. По отношение на международния трафик то изпреварва „Хийтроу“ и „Шарл дьо Гол“ през май и юни.

Само през първите седем месеца на 2022 г. истанбулският аеропорт е приел повече пътници от целия пътникопоток за 2019 г., докато основните му европейски конкуренти все още изостават с около 10-15% от нивото си преди пандемията.

Turkish Airlines се изкачи с шест позиции до четвърто място в глобалната класация за въздушен транспорт, увеличавайки своите услуги с 60%, посочва още изданието.

Приходите на Turkish Cargo – подразделението за товарни превози на компанията – са се удвоили от 2019 г., надхвърляйки 2 млрд. долара само през първата половина на 2022 г., оставяйки след себе си Air France-KLM.