Анализи Новини

Илин Димитров обяви обществена поръчка за комуникационни кампании за 330 000 лв.

  06.11.2022 09:56  
Илин Димитров обяви обществена поръчка за комуникационни кампании за 330 000 лв.

Служебният министър на туризма Илин Димитров обяви обществена поръчка за провеждане на комуникационни кампании. Това установи TravelNews в регистъра на търговете. Общата стойност е 330 000 лв. без ДДС със срок за кандидатстване 1 декември 2022 г. Министър Димитров се забави с обявяването повече от два месеца, след като прекрати предходната подобна на бившия министър на туризма Христо Проданов. Бюджетът по нея е за реклама на България през тази година и ако не бъде използван, е възможно да бъде загубен.
В предметния обхват на услугите, възлагани с обществената поръчка, се включва осигуряването на дейности по медийно обслужване, свързани с планиране, подготовка, организация, провеждане и отчитане на прогнозно определени от Министерство на туризма комуникационни кампании. Основна цел на обществената поръчка е създаване и реализиране на комуникационни медийни кампании, които да популяризират и промотират България като безопасна, сигурна, целогодишна и разнообразна туристическа дестинация в страната и на целеви и перспективни пазари.
Обществената поръчка е разделена на две обособени позиции. Първата е за реализиране на комуникационни кампании в онлайн среда за насърчаване на вътрешния туризъм с бюджет от 130 000 лв. без ДДС. Втората е реализиране на комуникационни кампании в онлайн среда за привличане на чуждестранни туристи от целеви и перспективни за страната ни пазари. Бюджетът по нея е 200 000 лв. без ДДС. Методологията за избор на изпълнител е по критерия най-ниска цена.
Илин Димитров прекрати подобна поръчка на бившия министър на туризма Христо Проданов, която беше на по-ниска стойност - 200 000 лв. без ДДС. Тогава беше подадена една оферта от пиар агенцията „АПРА“ ООД. Тя беше обявена на 22 юни 2022 г. с краен срок за подаване на оферти – 18 юли. Договорът трябваше да бъде подписан от служебния министър Илин Димитров. „При подадена една оферта реално няма състезание. Възложителят в лицето на министъра на туризма трябва да прецени дали да прекрати процедурата заради липсата на конкуренция и да обяви нова такава“, коментираха пред TravelNews юристи. Министърът на туризма Илин Димитров заяви при стъпването си в длъжност, че ще се запознае с процедурата и ще реши какво да прави с нея. По-късно директно я прекрати заради липсата на конкуренция.

 

Мирослав Иванов