Анализи Новини

Илин Димитров обяви обществена поръчка за комуникационни кампании за 330 000 лв.

   
Илин Димитров обяви обществена поръчка за комуникационни кампании за 330 000 лв.

Служебният министър на туризма Илин Димитров обяви обществена поръчка за провеждане на комуникационни кампании. Това установи TravelNews в регистъра на търговете. Общата стойност е 330 000 лв. без ДДС със срок за кандидатстване 1 декември 2022 г. Министър Димитров се забави с обявяването повече от два месеца, след като прекрати предходната подобна на бившия министър на туризма Христо Проданов. Бюджетът по нея е за реклама на България през тази година и ако не бъде използван, е възможно да бъде загубен.
В предметния обхват на услугите, възлагани с обществената поръчка, се включва осигуряването на дейности по медийно обслужване, свързани с планиране, подготовка, организация, провеждане и отчитане на прогнозно определени от Министерство на туризма комуникационни кампании. Основна цел на обществената поръчка е създаване и реализиране на комуникационни медийни кампании, които да популяризират и промотират България като безопасна, сигурна, целогодишна и разнообразна туристическа дестинация в страната и на целеви и перспективни пазари.
Обществената поръчка е разделена на две обособени позиции. Първата е за реализиране на комуникационни кампании в онлайн среда за насърчаване на вътрешния туризъм с бюджет от 130 000 лв. без ДДС. Втората е реализиране на комуникационни кампании в онлайн среда за привличане на чуждестранни туристи от целеви и перспективни за страната ни пазари. Бюджетът по нея е 200 000 лв. без ДДС. Методологията за избор на изпълнител е по критерия най-ниска цена.
Илин Димитров прекрати подобна поръчка на бившия министър на туризма Христо Проданов, която беше на по-ниска стойност - 200 000 лв. без ДДС. Тогава беше подадена една оферта от пиар агенцията „АПРА“ ООД. Тя беше обявена на 22 юни 2022 г. с краен срок за подаване на оферти – 18 юли. Договорът трябваше да бъде подписан от служебния министър Илин Димитров. „При подадена една оферта реално няма състезание. Възложителят в лицето на министъра на туризма трябва да прецени дали да прекрати процедурата заради липсата на конкуренция и да обяви нова такава“, коментираха пред TravelNews юристи. Министърът на туризма Илин Димитров заяви при стъпването си в длъжност, че ще се запознае с процедурата и ще реши какво да прави с нея. По-късно директно я прекрати заради липсата на конкуренция.

 

Мирослав Иванов 



Анкета

Къде ще пътувате за Великден и майските празници?


Резултати