Анализи Новини

През 2023 г. пътуванията ще станат по-персонализирани

   
През 2023 г. пътуванията ще станат по-персонализирани

От QR кодове за безконтактно чекиране до вегански опции на закуска и нишови дейности, които отговарят на личните ви интереси - през новата година ще има много възможности за хиперперсонализация. Ето какво ни очаква

Пандемията ни принуди да преоценим практически всичко в живота си, включително навиците си за пътуване. След месеци, в които бяхме затворени вкъщи и мечтаехме за бъдещите си пътувания, шаблонните маршрути се оказаха недостатъчно предизвикателство. Пътуването винаги е било свързано с личното преживяване, но сега индустрията трябва да се подготви да направи още една крачка напред.

С увеличаването на разходите за живот и пътуване туристите искат преживяванията им да бъдат трансформиращи, а не самоцелни. Това означава нестандартни приключения, които са персонализирани в почти всяко отношение. Хиперперсонализирани дори.

Да се направи нещо допълнително ще означава много повече от това хотелът да предложи безплатна напитка или туристическата компания да предостави групова отстъпка.

Персонализираните преживявания при пътуване вече няма да са лукс

Персонализираното обслужване винаги е било характеристика на луксозните пътувания, като компаниите предлагат възможността да си купите уникално пътуване. Има много пътници, които с удоволствие ще похарчат пари, за да гарантират, че почивката им е точно такава, каквато желаят. От луксозни голф и сафари пътувания в Южна Африка, до  пътешествие до Антарктида с частна яхта срещу висока сума, но пък с гарантирано безценно изживяване.

Но сега пътуващите с всякакъв бюджет изискват персонализация.

Снимка: iStock by Getty Images

 "Предизвикателството номер едно, което пътуващите се опитват да решат, е уравнението между време и преживяване и как да съчетаят това преживяване с личните си интереси", казва Пол Исто пред Euronews, основател на Wilderness Scotland, британски туроператор, специализиран в активни, екологични и персонализирани екскурзии. "Много дестинации се борят със самото естество на персонализирането, защото то отнема повече време и в крайна сметка е по-скъп продукт." Това изправя туристическите компании пред предизвикателството да създадат "уникални преживявания, които предлагат стойност, независимо от цената." Новата концепция търси начин да предложи максимално лично изживяване и на онези с ограничен бюджет.

 Нишовите тенденции в персонализираните пътувания се превръщат в мейнстрийм

За някои персонализацията не е предпочитание, а необходимост в начина на живот. Веганското пътуване е един от примерите за ниша, която се е превърнала в мейнстрийм.

Туроператорите отбелязват ръст на резервации на онези, които спазват определен режим на хранене.  "През последното десетилетие търсенето на вегански пътувания се е увеличило четири пъти, като от 2012 г. насам резервациите са нараснали с повече от 300%", коментира изпълнителният директор на Responsible Travel Джъстин Франсис.

Други данни сочат, че пътуващите търсят екологични начини за опознаване на света. Проучване на Expedia Group Media Solutions показва, че 65% от потребителите ще изберат по-екологичен транспорт или настаняване при следващото си пътуване. Пътуването по поръчка само по себе си предлага опция към по-устойчив туризъм.

Пътуването на предците

Снимка: Pixabay

Друга свръхперсонализирана тенденция, която все повече набира популярност, е пътуването на предците. Тази дейност е насочена към самостоятелни пътници и семейства от няколко поколения и често включва дейности не само като срещи и разговори с местната общност, но и живот с нея.

 "По време на нашите обиколки доста успешно проследяваме родовите връзки на нашите клиенти само чрез разговори с местните жители. Невероятно е да се съберат заедно", казва Пол. 64% от потребителите се интересуват да научат повече за възможностите за пътуване, които подкрепят местните култури и общности.

За да се постигне реално въздействие и да се осигури истинско преживяване за посетителите, е необходимо туроператорите да познават отлично местните общности.

Такъв пример е Шри Ланка "по поръчка". Маршрутът Food Mapping разчита на дългогодишните връзки с общността на семейството на собственика на компанията в Шри Ланка. Това улеснява потапянето в дейностите, като например ден с местен рибар.

Връзките с общността и участието й са от ключово значение за подобни преживявания. Предизвикателството пред туристическите компании ще бъде да намерят начин да предлагат разнообразни преживявания по икономически ефективен начин, без да попадат в капана на предварително изготвените маршрути и негъвкавите политики, които вече насърчават пътуващите да търсят варианти на други места по света. Вече се предлагат много възможности да се потопите във всекидневието на японците, хавайците или общностите в Непал. 



Анкета

Къде ще пътувате за Великден и майските празници?


Резултати