Новини Транспорт

Boeing 737 MAX с първи пътнически полет в Китай от март 2019 година

  13.01.2023 12:27  
Boeing 737 MAX с първи пътнически полет в Китай от март 2019 година

Подновяването на полетите съвпада с нарасналото търсене, след като властите преустановиха политиката си за "нулев ковид". Boeing 737 MAX извърши днес първия си пътнически полет в Китай от близо четири години, което е важна стъпка в опита на американския самолетостроител да възвърне позициите си на втория най-голям авиационен пазар в света, предаде Ройтерс.

Вътрешният полет на China Southern Airlines от Гуанчжоу до Чжънчжоу е излетял в 12:45 часа (04:45 часа) по Гринуич, използвайки самолет MAX, според сайта за проследяване на полетите ФлайтРадар24.

Най-добре продаваният модел на "Боинг" бе спрян от летене през март 2019 година след смъртоносни катастрофи в Индонезия и Етиопия, но започна да лети отново в света в края на 2020 година след обновяване на летателните апарати и обучение на пилотите.

Китай е последният голям пазар, който възобновява полетите на MAX на фона на съществуващото търговско напрежение между Вашингтон и Пекин, а подновяването на полетите съвпада с нарасналото търсене на вътрешни полети, след като властите преустановиха политиката си за "нулев ковид".

Чуждестранните авиолинии започнаха да летят с MAX до Китай през октомври 2022 година , което бе знак, че първата страна, която "заземи" модела след катастрофите отслабва политиката си на ограничения.

Първоначалните планове на China Southern Airlines бяха да се завърне към търговски полети през октомври 2022 година, но не използва самолетите на американската компания за планирани полети.

Китайските авиолинии са имали 97 тяснофюзелажни самолета MAX,  преди спирането им от летене, според данните на "Сириум" (Cirium) през 2019 година. China Southern Airlines е най-големият китайски клиент за модела с поръчка за 50 самолета, от които 34 са били доставени.

През октомври "Боинг" съобщи, че разполага със 138 самолета, произведени за китайските превозвачи, които са в САЩ и чакат да бъдат доставени. Американският самолетостроител обаче е започнал ремаркетиране на самолетите към други превозвачи с оглед на това, че няма конкретни сигнали, че китайските авиолинии ще приемат самолетите в близко време. "Боинг" изостава от "Еърбъс" (Airbus) в доставките за най-големия пазар на самолети в света, в голяма степен и заради спирането от летене на MAX.

През 2022 година "Боинг" е доставил осем самолета за Китай, а "Еърбъс" над 100, допълва БТА.