Анализи Новини Събития

София е все повече във фокуса на организаторите на събития

   
София е все повече във фокуса на организаторите на събития

Адриана Ангелова, Director of Business Development Sofia Hotels Management и групата хотели на НИКМИ АД - Grand Hotel Millennium Sofia, Grand Hotel Sofia и Kings' Valley Medical & Spa Hotel. Завършила е специалност "Туризъм" в УНСС, но обича да казва, че е усъвършенствала лидерските си умения и управленски компетенции в "университета" на Hilton. През годините преминава през различни позиции в отдел "Продажби" на веригата "Хилтън", като оглавява и търговските отдели на обектите в София и Букурещ. През 2017 поема ръководството на търговския отдел на една от големите български компании за управление на туристически активи и ръководи търговските отдели на 7 обекта в цяла България. От есента на 2022 заема позицията Director of Business Development и за трите хотела на компанията.

Как се промени конгресният туризъм в България след предизвикателствата на последните три години?
 
- Прогнозните сценарии за 2023 г. на UNWTO предвиждат международните туристически пътувания да достигнат 80% до 95% от нивото преди пандемията. С отпускането на мерките въпреки предизвикателствата с разходите и инфлацията още през втората половина на миналата година усетихме силно завръщане на събитията на живо. Необходимостта на компаниите да се върнат в ритъм, да актуализират своите бизнес планове и екипи предполага организирането на много и разнообразни срещи. Интерес има главно от компании с офиси в страната, но в последните месеци наблюдаваме и завръщането на международни събития и конгреси, като част от тях вече се случиха, а други предстоят да се случат до края на годината. Наблюдаваме завръщане на събитията и пътуванията във всички икономически сектори, като повишеното търсене доведе до много добра заетост и средна дневна цена в традиционно по-слабите за София месеци от първото тримесечие.
 
Колко важен е конгресният туризъм и какви са новите тенденции?
 
- Събитията имат пряк принос в икономиката на дестинацията и финансовите ползи от този сегмент са съществени. Най-голямото предимство, разбира се, е промяната на сезонния характер на дестинацията с целогодишен.
Освен засиления интерес към опазване на околната среда при организирането на събития продължава и тенденцията Bleisure - микс на business и leisure. Всички събития с международно участие, на които сме домакини, включват задължителен leisure елемент, включен в програмата.
Радваме се, че обектите ни в София Grand Hotel Sofia и Grand Hotel Millennium Sofia спомагат столицата да се позиционира на картата на международните конгреси и изложения наравно с други европейски столици и дестинации.
 
Какво търсят сега клиентите в събитийния бизнес? Кои са конкурентните предимства на вашите хотели, с които ги привличате?
 
- Ключов фактор при вземането на решение освен бюджетната рамка е висококатегорийно настаняване на цялата група с възможност за обслужване на гости от най-високо ниво. Допълнително преимущество е разнообразието от зали под един покрив. Организацията на събитие е много по-лесна и удобна, когато всичко се случва на едно място. Опитът от последните години показа, че можем да бъдем много по-гъвкави в анулационните политики и по-креативни в менютата, които предлагаме. Гостите търсят многообразие и иновация и ние успяваме да им ги предложим и в трите хотела. Чистотата и високото ниво на обслужване заедно с просторните стаи и зали са запазена марка на нашите обекти и са доказали във времето си, че са предпочитани от организаторите на събития.
 
Увеличава ли се интересът от международния събитиен туризъм за провеждане на прояви в България и как вие се включвате в тази тенденция?
 
- Да, наблюдава се повишаване на интереса към столицата, като за това имат заслуга всички колеги в бранша, както и секторните НПО. Засилват се и българските кандидатури за домакинства при организирането на международни конгреси. Всички ние влизаме в партньорства за привличане на големи event организатори и асоциации, медии, които да дойдат на опознавателни турове. Участията в международни туристически изложения и увеличаването на рекламните бюджети на основните пазари за столицата също допринасят за увеличението на интереса към дестинацията.


Анкета

Къде ще пътувате за Великден и майските празници?


Резултати