Транспорт

Wizz Air заряза отново българи, този път в Меминген

   
Wizz Air заряза отново българи, този път в Меминген
Българите чакат вече над 4 часа на летището в Германия
  TravelNews

Нискотарифната авиокомпания Wizz Air заряза българи този път на летището в Меминген, съобщиха пътници пред TravelNews. Полетът за София е трябвало да излети днес сутринта в 9 часа, но до към 13 часа все още хората чакат на летището. „Нямаме информация за причините в закъснението, но ни дадоха по едно пакетче бисквити и вода“, казаха пътници. От Wizz Air също не коментираха пред TravelNews случая. От летището в Меминген посочиха, че очакват полетът да бъде осъществен в 14:30 часа.

Това е пореден проблем с Wizz Air през последните два месеца след като българи бяха зарязани през юли на летищата в Катания, Бари и Франкфурт Хан. Главна дирекция „Гражданска въздухоплавателна администрация“ поиска в средата на август план за действие от авиокомпанията с превантивни мерки срещу закъсненията и отмяната на полети. Това стана ясно след среща между главния директор на ГД ГВА Анелия Маринова и представители на Wizz Air Hungary Ltd. По време на разговорите стана ясно, че от началото на 2023 г. досега в ГД ГВА са получени над 500 жалби от пътници на Wizz Air, а над 200 от тях не са били обработени от авиокомпанията. Само през месец юли 2023 г. на международните летища в България са регистрирани 38 отменени полета, а други 69 са изпълнени с повече от 2 часа закъснение.

По отношение на необработените над 200 жалби на пътници, представителите на авиокомпанията поеха ангажимент да разгледат всички. Те посочиха, че са идентифицирали грешка в информационната си система и поради това оплакванията не са получени. Двете страни се договориха още този месец да започнат редовни срещи, с цел навременен обмен на информация, както и да разгледат предложените в Плана коригиращи мерки за справяне със ситуацията на летищата. Разследване срещу авиокомпанията има и от авиационните власти в Румъния.

Министърът на транспорта Георги Гвоздейков коментира в интервю пред Mediapool, че причината за честите закъснения и отмяната на полети на унгарския превозвач Wizz air е била недоброто планиране. Затова на среща с нейни представители компанията е представила план, за да бъде избегнато това, и се е ангажирала да има базиран резервен самолет с екипаж в София в случай на непредвидена ситуация. На превозвача са връчени четири акта за допуснати административни нарушения и са наложени санкции без да уточнява повече детайли.

От Европейския потребителски център (ЕПЦ) в София заявиха пред TravelNews, че ако полетът ви кацне с повече от 3 часа закъснение може да имате право на парична компенсация. Това право зависи от причината за закъснението – когато е извън контрола на авиокомпанията, тя е освободена от задължението да плаща обезщетение. Ако авиопревозвачът е от друга страна в ЕС, Исландия, Норвегия или Обединеното кралство, и вие не може да се справите сами, то може да потърсите ЕПЦ, които ще ви съдействат без такси. Размерът на паричната компенсация зависи от разстоянието на полета. За най-масовите полети в Европа – до 1500 км, тя е 250 евро, а ако е между 1500 и 3500 км – е 400 евро.

Соня Спасова, директор на Европейския потребителски център посочи, че един от последните казуси, по които е работил екипът, е свързан със загубен багаж на семейство, тръгнало на почивка. Няколко месеца пътуващите се опитват да решат проблема сами, като пишат до авиокомпанията, но без резултат. След подаване на жалба до ЕПЦ и с намесата на центъра гражданите са получили над 1600 евро компенсация за изгубения багаж.

Мирослав Иванов