Анализи Хотели

Хотелиерите във Велинград първи скочиха на новата рекламна стратегия за 2024 г.

   
Хотелиерите във Велинград първи скочиха на новата рекламна стратегия за 2024 г.

Сдружението на хотелиерите и ресторантьорите във Велинград и Западни Родопи е силно възмутено, че регионът не е включен с нито едно събитие в календара на Министерството на туризма за планирани маркетингови и рекламни дейности в страната за следващата година. Това става ясно от писмо на председателя на организацията Златко Златанов, което е адресирано до министъра на туризма Зарица Динкова, и с което TravelNews разполага. Утре се събира Националният съвет по туризъм, председателстван от министъра, и който трябва да одобри рекламната стратегия на България за следващата година. 

Според представения „Календар на събитията с туристическа насоченост“, Велинград отново е „забравен“ и през 2024 г., както и през тази година. Намираме за абсурдно лидерът в СПА сектора да не бъде подкрепен с нито 1 лев, при все че е целогодишен национален курорт и с огромен потенциал за развитие, поради природните си дадености и над 100-годишните си традиции в сектора на гостоприемството и огромното количество частни инвестиции в елитни туристически обекти и активи“, заяви Златко Златанов. Според него няма нито едно събитие, което да е привлякло вниманието на представителите на Дирекция „Туристическа политика“ в Министерството на туризма, независимо, че само през последната година в града се проведоха събития от мащаба на Международното състезание по колоездене „Тур дьо Франс - етап България“,  фестивали като „Пролетно хоро“, „Хоро при извора“, „Офроуд събор Велинград 4 х 4 и приятели“ и много др., които събират хиляди участници  и зрители от цялата страна, както и от чужбина.

„В никакъв случай не искаме да омаловажаваме значими събития на колеги от други населени места като „Фестивал на сливата“, „Празник на тиквата“, на черешата, няколкото на виното и на киселото мляко, които намират място и съответното популяризиране, но не считаме за нормално Велинград, да е тотално изключени от подкрепа и реклама на национално и международно ниво“, се казва в писмото на хотелиерите. Друг пример е, че по две винени събития на Съвета по туризъм в Пловдив са финансирани годишно от Министерството на туризма. Според Златко Златанов не са ясни по какви критерии се определя значимостта на културните и спортни събития, заложени в календара, и с каква цел трайно не се полагат усилия от страна на държавата за популяризирането на дестинация, съставляваща една трета от общия дял на СПА сектора и въпреки сериозното участие като данъкоплатци в приходната част от туризъм в бюджета.

Сдружението иска спешно министър Динкова да обърне специално внимание на необходимостта от предприемането на конкретни мерки, включително и целеви средства за развитието на СПА и другите видове туризъм и в частност на туристическа дестинация Велинград и регион Западни Родопи. Подобряването на туристическата инфраструктура и реални маркетингови и рекламни усилия от страна на Министерство на туризма биха допринесли за ръст на местната икономика, запазване на квалифицираните кадри, както и за привличането на нови туристи от цял свят в СПА столицата на Балканите. Организацията напомня, че все още няма отговор на писмо от 12 септември 2023 г. от министър Динкова и приложено към него предложение за проектоплан, свързано с отбелязване на годишнината от спечелването от Велинград на приза „СПА столица на Балканите“.

Според представените данни за СПА туризма за 2023 г., Велинград допринася със значителна част от приходите от този бранш в страната, като представлява около 1/3 от общия обем. Градът е посрещнал над 254 000 гости от началото на годината до септември, показват данните на НСИ. И към настоящия момент Община Велинград е с най-високия за страната туристически данък, в същото време нашият сектор, съпоставено с други туристически сегменти, реализира приходи и за държавния бюджет в значителни размери, което постига с едва около 7000 легла и въпреки липсата на всякаква подкрепа от страна на централната власт за 2023 г. Освен това през последната година няма нито един лев от Министерството на туризма, предвиден и похарчен целево за популяризиране на  най-големия и най-посещаван СПА курорт в България.

Мирослав Иванов



Анкета

Къде ще пътувате за Великден и майските празници?


Резултати