Новини Събития

Европейската асоциация на туроператорите ще рекламира България за 300 000 лв.

   
Европейската асоциация на туроператорите ще рекламира България за 300 000 лв.
Ерик Дресин и министър Зарица Динкова подписаха споразумение
  Мирослав Иванов

Министерството на туризма и Европейската асоциация на туроператорите и туристическите агенти (ЕСТАА) обединяват своите усилия в съвместното сътрудничество за популяризираното на България като туристическа дестинация и идентифицирането й като предпочитана дестинация за 2024 г. Това обяви министърът на туризма Зарица Динкова, която подписа споразумение по този повод с Ерик Дресин, генерален секретар на ЕСТАА. От българска страна член на организацията е Асоциацията на българските туроператори и туристически агенти (АБТТА).

Като домакинство за събитията на ЕСТАА ще бъдат отделени 300 000 лева от бюджета на министерството, уточни министър Динкова. По проекта ще бъдат популяризирани планинският и морският туризъм на страната ни, природните паркове, богатата ни култура и история, обясни министърът. По думите й това е възможност за бранша, защото мрежата на ЕСТАА включва над 80 000 туристически агенции в Европа. Асоциацията и министерството ще си партнират чрез взаимен обмен на информация, знания, опит и чрез консултации на експертно ниво. 

Генералният секретар на ЕСТАА Ерик Дресин заяви, че за организацията е чудесна възможността да обяви, че за първи път България ще бъде включена в програма за предпочитана дестинация и допълни, че в тази връзка са планирани различни инициативи и събития. "Туризмът на България има голям потенциал за развитие, като инициативите ще бъдат насочени страната да стане предпочитана от туристите в Европа", коментира той. Много от тях вече са започнали, работим с местния офис на Асоциацията на българските туроператори и туристически агенти по различни проекти, за да засилим присъствието на европейските туристи в страната, а през втората половина на годината предстои специално събитие в София, допълни генералният секретар на европейската организация. Целта е да издигнем България на по-високо ниво в полезрението на туроператорите и туристическите агенти, подчерта той.

Инициативата цели да даде допълнителен инструмент в ръцете на министерството да популяризира България в сферата на В2В контактите. Идеята е да се помогне на местните туроператори и дестинации да намерят свои контрагенти в други пазари – Германия, Северна Европа, Обединеното кралство, за да има още един канал за бизнес и аспект от този принос е да подпомогнем устойчивите пътувания, каза Ерик Дресин.

В началото на ноември миналата година по време на годишната среща на Европейската асоциация на туристическите агенти и туроператори в Ламего, Португалия, стана известно, че България ще бъде обявена за предпочитана дестинация през 2024 г. от ЕСТАА. Това означава, че тази година страната ни ще бъде рекламирана пред членовете на всички национални европейски асоциации на туроператори и турагенти. Представители на туристическата индустрия от 26 страни ще пристигнат у нас през есента на тази година за своята годишна среща и ще могат на място да се запознаят с туристическия потенциал на страната ни.

Мирослав Иванов