Новини Транспорт

Най-добрите нови влакове през 2024 г.

   
Най-добрите нови влакове през 2024 г.

Пътниците по цял свят се завръщат към влаковете, а търсенето расте както за пътувания с високоскоростни влакове, така и за луксозни “круизи по суша”, за пътувания на дълги разстояния и за спални вагони. В много държави пътуванията с железопътен транспорт вече надхвърлят нивата от 2019 г., възстановявайки се много по-бързо, отколкото прогнозираха експертите.

Каква обаче е причината за този влаков ренесанс?

Все по-урбанизираното глобално население иска да разполага с добра мобилност, вътре в градовете и между тях. Много от нас също така търсят бърза, надеждна и подходяща алтернатива на задръстените магистрали или въздушния транспорт на къси разстояния.

Страните по света инвестират милиарди в нова инфраструктура, която ще ги пренесе във втората половина на 21-ви век. Влаковете обаче са нещо повече от ежедневно средство за придвижване до и от работа. За много пътници най-добрите пътувания с влак са дестинация сами по себе си, незабравимо изживяване, което може да варира от влак, който разкрива 360-градусова гледка към швейцарските Алпи, до супер луксозни “хотели на релси”, като емблематичния Venice Simplon-Orient-Express.

Ето някои от най-добрите нови влакове, на които пътниците ще могат да се насладят през 2024 г.

От Париж до Берлин през нощта или през деня

Връзките между две от най-посещаваните столици в Европа традиционно са слаби, като между тях няма директни влакове от 90-те години насам. Това обаче се промени с пускането на директния нощен влак на Австрийските федерални железници (ÖBB).

Първоначално той ще пътува три пъти в седмицата през Страсбург и Франкфурт, а връзката “Nightjet” ще стане и нощна през есента на 2024 г., осигурявайки висококачествена директна услуга за пътуващите по работа и за туристите.

Подобно на други нощни маршрути на Nightjet, търсенето се очаква да е голямо. Цените на билетите започват от 33 долара, а за спалните купета - от 105 долара на човек.

Маршрутът Париж-Берлин също така изглежда ще се сдобие с дневна връзка, тъй като SNCF (френската държавна железопътна компания) си сътрудничи с германската за пускането на високоскоростен влак през 2024 г., който ще изминава разстоянието за около седем часа. Повече новини по този проект може да се очакват към края на годината.

Суперлуксозният нов влак на Италия

www.orient-express.com/

 

С една година по-късно от очакваното новият суперлуксозен италиански влак “Orient Express – La Dolce Vita” ще приветства първите си пътници през тази година 2024 г.

Дело на френската хотелиерска група Accor, влакът е насочен към пътници, които се интересуват от дизайна. В интериора му не е използван традиционния Бел епок стил на Venice Simplon-Orient-Express, а външният вид е вдъхновен от луксозните моторни яхти, като легендарната Riva Aquarama.

Влакът ще кръстосва Италия от север на юг по шест редовни маршрута, които демонстрират множеството исторически съкровища на страната, от италианските Алпи, Венеция и Рим до Матера и Палермо на юг. Пътуванията до Сицилия ще включват и паметно преминаване през пролива Месина с последния останал ферибот за влакове в Европа.

Суперлуксозният влак с 11 вагона ще разполага с “Bar Car” с музика на живо и игри, 12 луксозни купета с дървена облицовка 18 апартамента, обзаведени с двойни легла, диван, фотьойли и самостоятелна баня.

Пътниците ще могат да се възползват от петзвездно обслужване, наслаждавайки се на италианската гастрономия, пресни регионални и сезонни продукти и най-изисканите вина.

Влакът тръгва с два маршрута за една или две нощувки от Рим, като цените на билетите започват от около 2 000 долара на човек. Международните маршрути до Париж, Истанбул и Сплит ще бъдат добавени на по-късен етап. Влакът обещава да е чудесно изживяване за 62-мата късметлии, които успяват да си осигурят билети за всяко пътуване.

От Брюксел до Прага в спален вагон

Тъй като търсенето на пътувания с нощни влакове в Европа вече надхвърля предлагането, няколко амбициозни стартъп компании представиха планове за пускането на вълнуващи нови маршрути.

Белгийско-нидерландският влак European Sleeper бе пуснат през 2023 г., а маршрутът от Брюксел до Берлин ще бъде разширен до Дрезден и Прага през май 2024 г., което ще осигури така необходимата директна връзка между градовете в Западна и Централна Европа.

Тъй като свързва четири от най-посещаваните места на континента, търсенето на местата и спалните купета вече е голямо, най-вече през пиковите летни месеци. Обновените вагони разполагат със спални отделения, кушетки и спускащи се назад седалки, насочени към пътниците с различни бюджети, както и със съвременни функционалности като възможност за зареждане на електронни устройства и WiFi.

Достъпът на European Sleeper до Брюксел също така предоставя възможност на пътуващите от Англия и Франция да достигат градове в Централна Европа по-лесно чрез връзките с Eurostar в белгийската столица.

Високоскоростен влак до Помпей

Pixabay.com

Древният римски град Помпей в южна Италия е посещаван от над 4 милиона души годишно. За онези, които използват обществен транспорт, пътуването невинаги е било от най-лесните, като изисква прехвърляне в Неапол от националната железопътна мрежа на прословутите остарели регионални влакове, известни като Circumvesuviana.

Това обаче ще се промени през 2024 г., тъй като директната високоскоростна железопътна връзка с Рим ще отнема само два часа. Националната железопътна компания Trenitalia разшири връзката след пробния период през 2023 г. използвайки високоскоростните влакове червена стрела Frecciarossa.

Вместо да се движат веднъж месечно, както бе през 2023 г., те вече ще пътуват веднъж седмично. Тъй като влакът тръгва от Рим преди 9 часа сутринта, пътниците разполагат с осем часа, за да разгледат Помпей и да се върнат в Рим преди 21:00 часа за късна вечеря.

Лошата новина е, че влакът се движи само в неделя и на избрани официални празници.

От Мадрид до Париж със стил

Въпреки милиардите, инвестирани в нови високоскоростни връзки под Пиренеите, трансграничният железопътен транспорт между Испания и Франция в момента остава слаб само с няколко влака на ден.

Това би трябвало да се подобри през 2024 г., тъй като испански и италиански железопътни компании засилват конкуренцията си с френските високоскоростни влакове. Испанският държавен железопътен оператор Renfe пусна нови маршрути от Мадрид и Барселона до Лион/Марсилия през 2023 г., а Trenitalia обяви планове за връзка Париж-Барселона-Мадрид през 2024 г., използвайки своите влакове Frecciarossa, които развиват скорост от 400 км/ч.

Trenitalia вече развива успешно дейност във Франция и Испания, а новият маршрут Париж-Барселона би осигурил възможности за високоскоростно пътуване и връзка с отделния влак Iryo, който се конкурира с Renfe по няколко маршрута от Мадрид.

Според Луиджи Ферарис, главен изпълнителен директор на FS Italiane, компанията майка на Trenitalia, компанията обмисля и нови железопътни маршрути, които свързват Испания и Италия през южна Франция – натоварен коридор, по който в момента доминират авиокомпаниите заради липсата на бързи, директни влакове.

Около света за 80 дни

Четири континента, 13 държави и седем луксозни влака в рамките на 80 дни – най-доброто изживяване за ценителите на железопътните пътешествия, трябвало да стартира в края на 2024 г.

Туристическата компания Railbookers е изготвила монументален нов маршрут, който включва седем от най-емблематичните влака в света: Rocky Mountaineer в Канада, Belmond Royal Scotsman, Venice Simplon-Orient Express, Golden Eagle Danube Express през Централна Европа, Maharajahs’ Express в Индия, Rovos Rail в Южна Африка и най-луксозният влак в югоизточна Азия – възстановеният наскоро Eastern & Oriental Express (Е&O).

Пътниците, които ще се впуснат в продължаващото 80 дни пътешествие, цените за което започват от 119 599 долара на човек, ще тръгнат от Ванкувър на 28 август и ще преминат през над 20 града в Европа, Индия, Южна Африка и Малайзия, за да достигнат крайната си дестинация в Сингапур. За хотелите, трансферите на багажа, полетите, повечето хранения и обиколките извън влака се грижат специалисти по пътуванията, което ще позволи на пътниците да се отпуснат и да се насладят на едно уникално пътешествие около света.

Завръщането на E&O

Едно от най-великите луксозни пътувания с влак се отново ще е на релси през 2024 г. след 4-годишно прекъсване. Величественият Eastern & Oriental Express в зелено и златисто на Belmond отново ще преминава през постоянно променящия се пейзаж на Малайзия по пътя си от Сингапур към Куала Лумпур преди да продължи на север, за да посети Лангкави и Пенанг.

По време на прекъсването влакът бе щателно обновен, така че да запази репутацията си на предлагащ петзвезден лукс и невероятна кухня. Емблематичният открит балкон в задната част и легендарния му пиано бар остават съществена част от изживяването с E&O.

През февруари, ноември и декември 2024 г. ще бъдат осъществени три пътувания “Същността на Малайзия”, като цените започват от 3 410 долара на човек. За съжаление E&O все още няма да преминава отново по стария си маршрут през границата до тайландската столица Банкок, въпреки че има надежди това да се случи в идните години.

Nightjet от следващо поколение

ÖBB 

През последните няколко години австрийските спални влакове бяха катализатор за възраждането на нощните железопътни пътувания, което малцина биха предвидили преди десетилетие. Сега, нови маршрути и 33 нови влака, изградени по поръчка, ще разширят и подобрява значително предлаганата от Nightjet услуга на европейските пътници през 2024 г.

Маршрутите от Виена и Инсбрук до Хамбург ще бъдат първите, които ще разполагат с влакове, способни да развиват скорост от 230 км/ч, като те постепенно ще започнат да се движат и по други маршрути, свързващи австрийската столица с Италия, Швейцария, Германия и Франция до 2025 г.

Всеки нов влак разполага с модерен интериорен дизайн, в това число и мини купета в стил капсула за пътуващите сами, спални отделения със самостоятелни душове и тоалетни и многофункционален вагон с кафе-бар, както и с място за обемисти багажи и зимно спортно оборудване.

Техният дебют ще позволи на Австрийските железници да „пенсионират“ по-старите влакове, които вече не отговарят на очакванията на пътниците, но влаковете ще позволят на ÖBB основно да разшири дейността на Nightjet и да обслужва нови маршрути, сред които Цюрих-Барселона от декември 2024 г.

Гледка към Матерхорн с VIP изживяване

Най-новото ексклузивно туристическо изживяване на Цермат комбинира носталгично железопътно пътуване из емблематичния швейцарски регион с кулинарен пир от района. Влакът “NostalChic”  на Gornergrat Railway отвежда само 22 пътници до най-високата открита железопътна гара на над 3 000 м. надморска височина, откъдето те могат да се насладят на невероятни гледки към Матерхорн и десетки други алпийски върхове.

Започвайки с напитки и леки закуски в Цермат, шестчасовото VIP изживяване предлага подходящи за снимки в Instagram спирки на красиво реставрирана зъбчата железница от 60-те години до Горнерграт, както и местен гид. Пътуването включва четиристепенно гурме меню в четиризвездния хотел Riffelhau, между Цермат и Горнерграт. Пътуването се предлага само веднъж седмично и струва 365 долара на човек. Стандартното връщане (с обикновен влак) от Цермат до Горнерграт струва 115 долара на човек с 50% отстъпка за притежателите на Swiss Travel Pass.



Анкета

Къде ще пътувате за Великден и майските празници?


Резултати