Новини Хотели

Проектите по програмата за реклама ще удължат летния сезон по Северното Черноморие

   
Проектите по програмата за реклама ще удължат летния сезон по Северното Черноморие

Реализацията на няколко проекта, финансирани по програмата за маркетингови дейности на туристическите услуги в черноморските общини, ще удължи летния туристически сезон по Северното Черноморие. Инициативата на Министерството на туризма се прие изключително положително от всички заинтересовани страни, в кратки срокове бяха разработени и подадени проектни предложения, положителните резултати от които предстои да видим само до няколко месеца. Това заяви Красимира Стоянова, изпълнителен директор на „Албена Тур“ ЕАД – един от основните туроператори, осъществяващи дейност по Северното Черноморие. По думите й по-голямата част от заложените в проектите инициативи целят да развият имиджа на дестинацията, предлагайки освен традиционните морски пакети, но и възможностите за SPA и Wellness, културен, приключенски, спортен, конгресен туризъм.

„Единият от проектите, разработен от Община Шабла, предвижда провеждането на тематичен фламенко фестивал, който освен родна публика, ще привлече вниманието на почиващи от Румъния и Испания. Заложена е мащабна рекламна кампания, която ще представи включените в програмата концерти, танцови спектакли, срещи и работилници. Този прийом за удължаване на сезона работи доказано – вече 7 години ваканционно селище „Албена“ открива и закрива летния туристически сезон със салса фестивал, събиращ над 2500 участника от над 30 държави. В допълнение на това, Министерството на туризма ще участва на най-голямото тематично изложение в Испания FITUR, домакин на което ще бъде столицата Мадрид в периода 24-28 януари“, каза Красимира Стоянова. Тя допълни, че Община Шабла е спечелила още един проект – с немския туроператор Flamingo Tours, който цели популяризирането на дестинацията на територията на Германия. В него са включени рекламни статии във водещи местни вестници и списания, дигитални кампании в социалните мрежи, провеждането на тематични информационни срещи с туристически агенти.

„Друга черноморска община на север от Варна – Балчик, също разработи два проекта по програмата, които бяха одобрени за финансиране. Първият предвижда мащабна рекламна кампания на територията на скандинавските държави Швеция, Норвегия, Дания и Финландия, и ще бъде реализиран съвместно с най-големия местен туроператор Nordic Leisure Travel Group. Освен традиционните рекламни дейности, той предвижда участие във водещото специализирано изложение Ferie for alle, домакин на което ще бъде датският град Хернинг, в периода 23-25 февруари. Регионът на Балчик ще бъде популяризиран също и в Германия, съвместно с туроператора DERTouristik, част от концерна REWE Group. Тук са включени т.нар. роудшоа, които целят представянето на региона пред местните търговци на туристически услуги.

„Програмата на Министерството на туризма е дългоочаквана от бизнеса и се реализира пилотно. Въпреки много кратките срокове, бяха подадени стойностни проекти, които получиха финансиране. Заложените по тях инициативи са навременни и съобразени със спецификата на съответните пазари, което гарантира техния успех. Вярваме, че държавата и бизнесът ще отчетат позитивите от организираната по този механизъм реклама и догодина заложените в бюджета средства ще бъдат повече“, завърши Красимира Стоянова.

Общо 21 проекта ще бъдат финансирани по новата програма за подпомагане на Черноморските общини. С въвеждането й се променя начина на изразходване на държавните пари за реклама на туристическите услуги, като се поставя фокус върху публично-частните партньорства.



Анкета

Къде ще пътувате за Великден и майските празници?


Резултати