Анализи Новини

Ще може ли частни фирми да осиновяват туристически маршрути, за да ги поддържат

  19.01.2024 09:30  
Ще може ли частни фирми да осиновяват туристически маршрути, за да ги поддържат

Българският туристически съюз разговаря с частни фирми в бранша за възможностите им да "осиновят" дадени маршрути, които ще трябва да обслужват за определен период. Изискванията към тях са да подсигурят средства за поддръжка на маршрутите и евентуално доброволци за поставянето на маркировки и табели. Това съобщи в предаването "Бизнес старт" на Bloomberg TV Bulgaria Венцислав Венев, председател на Сдружение Български туристически съюз.

Той обясни, че представители на БТС разговарят с частни фирми, който работят с облекла и туристическа екипировка. Венев е убеден, че така ще се помогне за популяризиране на бизнеса, тъй като логата на компаниите ще се поставят на табелите, ще се споменават в социалните мрежи в постове на туристическия съюз.

Целта на БТС е да се дигитализира информацията за маршрутите, за да могат туристите да проверяват – кой маршрут, къде и как е маркиран. Венев се надява до две години този процес да е завършен, но подчерта, че за това не е необходим значителен ресурс, затова в момента се водят разговори със софтуерни компании за изготвянето на приложение.

Той обясни, че през тази година туристическата организация ще започне работа  с партньорски организации и Министерството на туризма по инвентаризация на материалните бази на хижите и актуализация на маркировките на туристическите маршрути.

„Ние започнахме вече тази инвентаризация на някои места в страната, като мобилизирахме основно наши туристически дружества“, посочи Венев.

По думите му, след проверка на трасета и маркировки, ще се направят и калкулации, които БТС ще представи на организации, за да се включат във финансирането при подновяването им. „Процесът на актуализация на маркировките е постоянен, като с приоритет са трите европейски маршрута на територията на страната ни, а след това се насочват към регионалните маршрути“, отбеляза председателят на БТС.

Той подчерта, че в Съюза много разчитат на инициативите на туристическите си дружества, които на този етап са 138, но целта е да се привлекат още, тъй като те се явяват посредници между желанията на БТС и местната администрация и власт.

Венцислав Венев оцени състоянието на планинските маршрути в България на 4 по шестобалната скала и препоръчва туристите да не се ангажират с грижата за маркировката, тъй като често те само създават проблем, защото при маршрутите се прилага специален стандарт за маркиране.

Председателят на БТС е на мнение, че у нас все още се набляга на масовия туризъм, който е завладял българското Черноморие и някой от българските курорти. „България е държава, която на малка територия има голямо разнообразие. Ние трябва да използваме, че имаме уникални места и интересни забележителности на много кратки разстояния, за да правим уникален туризъм – с малки групи, на къси разстояния и с голяма добавена стойност. Този туризъм трябва да рекламираме“, настоява Венев.