Новини Транспорт

Кога да резервирате полет, така че да е на най-добрата цена?

   
Кога да резервирате полет, така че да е на най-добрата цена?

Ново проучване дава отговор на вечния въпрос кога да резервирате полета си, така че да е на най-добрата цена. Според годишното изследване на CheapAir.com, резервирането на билет поне три седмици преди заминаването и не повече от 2.5 месеца по-рано е най-доброто време за сключване на най-изгодната сделка. През 2024 г. прозорецът, в който ще намерите най-ниските цени за полет, се простира до около 2.5 месеца преди датата на пътуване, разкриват данните.

Докладът, който е резултат от анализ на над 917 милиона самолетни билети, също така предупреждава, че пътниците, които чакат по-малко от седмица преди планираното пътуване, за да резервират полет, ще платят 59% повече. От друга страна, онези, които резервират билета си твърде рано, като например 280 дни преди полет, също може да платят по-солена сума - почти толкова, колкото ако резервират билета си в последния момент, установява докладът, цитиран от T+L.

В документа също така се твърди, че няма дни, в които самолетните билети да са по-евтини. „Данните ясно показват, че средната цена варира с по-малко от долар, без значение в кой ден от седмицата купувате самолетен билет“, се подчертава в доклада.

От CheapAir.com обаче установяват, че „денят от седмицата, в който сте избрали да пътувате, прави разликата в цената“, като определят срядата за най-евтин ден за пътуване. Освен това, полетите в средата на седмицата почти винаги са по-евтини.

Пътуващите може да проверят доколко гъвкава е политиката на авиокомпанията, която са избрали, по отношение на таксите за промяна на датите и анулиране. Ако тя е благоприятна и цената на билета падне, те биха могли да анулират предишния и да резервират нов. Според данните, цените се променят средно 49 пъти, като могат да достигнат до $100. Авиокомпаниите също така редовно предлагат промоционални оферти и отстъпки. Европейската авиокомпания Finnair е поредният въздушен превозвач, който ще качва на кантара пътниците си преди полет от този месец. Целта – да се съберат данни, които ще помогнат за по-прецизни изчисления на баланса на самолета. Авиокомпанията ще моли пътниците да стъпят на кантара с ръчния си багаж през февруари, април и май, съобщава T+L.

Данните ще бъдат събирани на доброволен принцип от пътуващи от летище Хелзинки до избрани дестинации в рамките на Шенгенското пространство, както и на няколко полета на дълги разстояния. Авиокомпанията вече прибегна до подобни действия през 2017 и 2018 г.

„Ние използваме данните за изчисления, необходими за безопасното провеждане на полетите, като те не са свързани по никакъв начин с личните данни на клиентите“, казва Сату Мунука, ръководител на наземните процеси във Finnair.

„При предишните измервания преди пет години голям брой доброволци искаха да участват в проучването. Надяваме се и този път да съберем добра извадка, за да получим възможно най-точната информация за важните изчисления“, допълва експертът.

Пътуващите, които се претеглят доброволно, ще останат анонимни - теглото им няма да бъде свързано с тяхното име или номер на резервация, като то ще бъде видимо само за агента по обслужване на клиенти. Въпреки че имената им няма да бъдат използвани, доброволците ще трябва да предоставят данни, като възраст, пол и пътническа класа. „Не се събира информация, която да позволи идентифициране на участниците в изследването“, добавя обаче Мунука. След като проучването приключи, данните ще бъдат изпратени на Финландската агенция за транспорт и комуникации. Finnair е поредната авиокомпания, молеща пътниците да се качат на кантара. Подобни инициативи имаха през миналата година Air New Zealand и Korean Air.