Новини Събития

В Лос Анджелис започна международното изложение IPW 2024

   
В Лос Анджелис започна международното изложение IPW 2024

След прекъсване от 12 години Бордът по туризъм и конгреси в Лос Анджелис (Los Angeles Tourism & Cinvention Board) приветства отново международното туристическо изложение IPW 2024 г. в Лос Анджелис, което ще продължи до 7 май. Събитието се организира от Американската туристическа асоциация (U.S Travel Association) и е най-голямото търговско изложение за входящ туризъм в САЩ, на което се представят всички американски дестинации. Официалното откриване се проведе на олимпийския стадион Los Angeles Memorial Coliseum в Exposition Park с участието на световната звезда Даяна Рос, която изпя най-големите си хитове.

Данните на Лос Анджелис за 2023 г. показват възстановяване на туризма и посетителите с 49,1 млн. туристи, което е 97% от нивата от 2019 г., от тях включва 43,3 млн. местни посетители (напълно възстановени до нивата от 2019 г.) и 5,8 млн. международни туристи (почти 79% възстановени спрямо 2019 г.).

Икономическото въздействие е значително, с 40,4 милиарда долара общи бизнес приходи и над 530 000 работни места, свързани с туризма за целия регион на Лос Анджелис. Показателите за хотелите също са скочили до 30,2 млн. нощувки, което е 71,7% средно заетост и средна цена от $198 на нощувка. Туризмът е допринесъл 3,2 млрд. долара държавни и местни данъци.

„Туризмът остава крайъгълен камък на икономиката на Лос Анджелис, като поддържа над 530 000 работни места и стимулира икономическата жизненост“, отбеляза Адам Бърк, президент и главен изпълнителен директор на Los Angeles Tourism. „Домакинството на изложението IPW бележи ключов момент за туристическия сектор на нашия град. С глобалната привлекателност на Лос Анджелис и разнообразните предложения, съчетани с нарастване на търсенето, ние очакваме да извлечем ползите от това събитие за години напред.“

IPW служи като жизненоважна платформа за насърчаване на международните входящи пътувания до САЩ. Тазгодишното събитие очаква да надхвърли нивата на посещаемост от 2019 г. за първи път след пандемията, предвиждайки над 5,5 милиарда долара бъдещи приходи от пътувания до САЩ. По време на събитието близо 100 000 предварително насрочени бизнес срещи ще улеснят връзките между 1700 глобални купувачи на пътувания, над 1000 представители на медии и 5700 професионалисти в областта на туризма от почти 70 държави. България е представена от туроператора "Аполо", а от медиите - TravelNews и CruiseNews.

Лос Анджелис привлича посетители както от вътрешни, така и от международни пазари, като водещи са Мексико, Канада, Китай, Обединеното кралство, Южна Корея, Австралия, Франция, Япония, Германия и Индия.

Джеф Фрийман, президент и главен изпълнителен директор на Американската туристическа асоциация, коментира: „Лос Анджелис, със своето разнообразие и достъпност, е идеален домакин за IPW на U.S. Travel Association. Това дългоочаквано събитие не само ще катализира нови посещения, но и ще донесе дългосрочни резултати ползи за града, Калифорния и САЩ като цяло."

Докато вътрешните посещения доведоха до съживяването на туризма в Лос Анджелис, международното възстановяване се очаква да отнеме още 24 месеца, за да достигне нивата отпреди пандемията. За да подпомогне международния туризъм, Los Angeles Tourism поддържа присъствие на 15 световни пазара, включително седем задгранични офиса.

По време на IPW 2024, Лос Анджелис е домакин на няколко събития, включително медия брънч в "Гети център", официално откриване в Los Angeles Memorial Coliseum, а заключителното събитие ще бъде в Universal Studios Hollywood. 

Тъй като въздушните услуги постепенно се възстановяват, Los Angeles Tourism ще продължи усилията си за глобално популяризиране чрез своята кампания „Now Playing“. Стартирала през февруари 2024 г., тази кампания е насочена към ключови пазари като САЩ, Австралия/Нова Зеландия, Канада, Франция, Мексико, Южна Корея и Обединеното кралство. 

 „Лос Анджелис и Калифорния са готови да завладеят световната туристическа общност, демонстрирайки разнообразните предложения на нашия щат и устойчивостта на нашия сектор на хотелиерството“, отбеляза Каролайн Бетета, президент и главен изпълнителен директор на Visit California. „Калифорния остава най-добрата площадка за пътешественици по целия свят, предлагаща изживявания, пригодени за всеки посетител.“

През 2023 г. Лос Анджелис е бил домакин на 21 събития в Конгресния център на града, привличайки над 390 000 посетители и генерирайки близо 182 000 нощувки, което довело до почти 422 млн. долара общи приходи. Градът ще бъде домакин на Световното по футбол през 2026 г. и на летните олимпийски игри през 2028 г.

Мирослав Иванов, Лос Анджелис