В изтекъл меморандум до френския министър на културата директорът на Лувъра Лоранс де Кар предупреждава, че състоянието на музея застрашава произведенията на изкуството в него. Де Кар е предупредила френското правителство за течове и пренаселеност в изтекла в медиите докладна записка, която предизвиква тревога за състоянието на най-посещавания музей в света.
Лоранс де Кар, първата жена начело на галерията, е написала поверителна бележка за опасенията си до министъра на културата Рашида Дати по-рано този месец, която беше публикувана във вестник Le Parisien, цитиран от The Guardian.
В нея Де Кар предупреждава за "ширещите се повреди в музейните пространства, някои от които са в много лошо състояние".
Освен това някои помещения "вече не са водонепропускливи, а в други се наблюдават значителни температурни колебания, което застрашава съхранението на произведенията на изкуството", допълва тя.
Отбелязвайки бюджетните проблеми на френското правителство и предстоящото затваряне на музея "Помпиду" за ремонт, Де Кар заявява, че Лувърът се нуждае от основен ремонт, който вероятно ще бъде скъп и технически сложен. Миналата година прочутите галерии на Лувъра са били посетени от 8,7 милиона души - около два пъти повече, отколкото е предвидено, и Де Кар изразява загриженост за качеството на потребителското изживяване. Популярността на Лувъра води до "физическо натоварване" на историческата сграда, а посетителите нямат места, където да си починат, пише тя.
"Възможностите за хранене и тоалетните са недостатъчни по обем, като изостават значително от международните стандарти. Указателните табели се нуждаят от цялостен редизайн", продължава бележката.
Подобно на други големи европейски градове, в Париж се наблюдава силно възстановяване на международния туризъм след пандемията от Ковид през 2020-2021 г.
Около 70% от посетителите на Лувъра през миналата година са били чужденци.
Откакто пое поста на шеф на институцията през 2021 г., Де Кар говори публично за това, че музеят е достигнал "точката на насищане".
Една от първите ѝ важни мерки беше да наложи таван на посетителите от 30 000 души на ден и да удължи работното време.
Тя подкрепи и идеята за създаване на втори вход, различен от пирамидата, който да "напоява" с туристи останалата част от музея.
Музеят на модерното изкуство "Помпиду", който е открит през 1977 г., се затваря за петгодишен ремонт на стойност 262 млн. евро (272 млн. долара) от септември 2025 г.