Частният сектор е двигател на българския туризъм и неговият принос трябва да бъде ясно признаван и отразяван – особено когато става дума за значими събития с културна или спортна стойност.
Темата "Бранд България" не може да бъде решена по никакъв друг начин, освен със субординация и императивно от Министерския съвет, с политическо решение и лице - вицепремер, който да управлява процеса с или без портфейл. Това обяви д-р Мартин Захариев, зам.-председател на Националния борд по туризъм по време на организирания от БТА форум "БГ Туризъм – Лято 2025" в "Гранд хотел Поморие" в едноименния курорт. Според него има необходимост от създаването на дирекция, специализирана администрация на Министерски съвет, която да се занимава с Бранд България.
Министерството на туризма трябва да действа с тежест, каквато има Министерството на външните работи, защото туризмът е икономическата дипломация, която успява по успешно да замести класическата или културната". Това обяви изпълнителният директор на Националния борд по туризъм (НБТ) д-р Полина Карастоянова по време на форума "БГ Туризъм – Лято 2025", организиран от БТА в Поморие. Според нея страната ни има нужда от обединени усилия, ясен фокус и институционална подкрепа, когато се касае за сектор "Туризъм".